Πέμπτη, 16 Φεβρουαρίου 2017

Μειώστε τη σπατάλη τροφίμων με απλά καθημερινά βήματα



Μειώστε τη σπατάλη τροφίμων με απλά καθημερινά βήματα

Πετάμε εκατομμύρια τόνους τροφίμων και ποτών από τα σπίτια μας κάθε χρόνο, μεγάλο μέρος των οποίων θα μπορούσαν να έχουν καταναλωθεί. Μας κοστίζουν τεράστια ποσά ετησίως και συγχρόνως, είναι επιβλαβή για το περιβάλλον. Με λίγο προγραμματισμό και συναίσθηση, είναι εύκολο να περιορίσουμε  τη σπατάλη των τροφίμων, ακολουθώντας τις απλές συμβουλές που σας δίνουμε.



Παρασκευή, 20 Ιανουαρίου 2017

·         Η σίτιση των ανθρώπων στον πλανήτη θα γίνει πιο δύσκολη στο μέλλον, καθώς ο πληθυσμός της γης αναμένεται να φθάσει τα 9 δισεκατομμύρια μέχρι το 2050.

·         Η πιο σωστή διαχείριση της τροφής που ήδη υπάρχει, θα ασκήσει λιγότερη πίεση στους πόρους που σχετίζονται με την παραγωγή και την αγορά τροφίμων και θα βοηθήσει στη μείωση της δημιουργίας των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.

·         SOSàΌσο και αν ακούγεται απίστευτο, η ποσότητα των τροφικών απορριμμάτων σε όλο τον κόσμο κάθε χρόνο είναι αρκετή για να ταΐσει σχεδόν 1 δισ. πεινασμένους!

·         Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν συνειδητοποιούν πόσα υπολείμματα και περισσεύματα φαγητού ή αλλοιωμένα προϊόντα πετούν κάθε μέρα.  

·         Τα καλά νέα είναι ότι δεν είναι δύσκολο για τον μέσο καταναλωτή να περιορίσει την προσωπική του σπατάλη τροφίμων.

·         Διαβάζετε σωστά τις σημάνσεις ημερομηνίας λήξης στις ετικέτες των τροφίμων.

·         Η ημερομηνία "πωλείται μέχρι"  (sell by) αναφέρεται στην ημερομηνία που το προϊόν μπορεί να εμφανίζεται προς πώληση. Θα πρέπει να αγοράσετε το προϊόν πριν από τη λήξη της ημερομηνίας.  

·         Όταν αναγράφεταιbest if used by or before”  συνιστάται να χρησιμοποιείται μέχρι ή πριν  από την αναγραφόμενη ημερομηνία για καλύτερη γεύση ή ποιότητα. Δεν σημαίνει ότι το προϊόν δεν είναι ασφαλές σε μεταγενέστερη ημερομηνία.

·         Η  ημερομηνία "Χρήση Μέχρι" “Used by” είναι η τελευταία ημερομηνία που συνιστάται για τη χρήση του προϊόντος για να έχει την καλύτερη ποιότητα και έχει καθοριστεί από τον κατασκευαστή του προϊόντος.

·         Κάντε μια λίστα με ψώνια για την εβδομάδα, προγραμματίστε τα γεύματά σας και

·         μην πηγαίνετε στο super market πεινασμένοι για να αποφύγετε παρορμητικές αγορές.

·         Μην αγοράζετε περισσότερα τεμάχια από κάτι μόνο και μόνο επειδή είναι φθηνότερα. 

·         Βάλτε τα νέα είδη παντοπωλείου  που ψωνίσατε στο πίσω μέρος του ψυγείου ή στο ντουλάπι σας, ώστε να χρησιμοποιήσετε τα παλαιότερα πρώτα.

·         Μάθετε να επαναχρησιμοποιήσετε τα τρόφιμα που περισσεύουν για ένα άλλο γεύμα.

·         Μην χρησιμοποιείτε δίσκους όταν τρώτε σε αυτοεξυπηρετούμενα εστιατόρια. Η σπατάλη όσων δεν καταφέρετε τελικά να φάτε θα είναι σίγουρα μεγάλη.

·         Πάρτε στο σπίτι τα περισσεύματα από ό,τι παραγγείλατε στο εστιατόριο. Κάνετε οικονομία και περιορίζετε και τα δικά τους υπολείμματα.

·         Μάθετε τι μπαίνει και τι όχι στην κατάψυξη.

·         Διατηρείτε το ψυγείο και την κατάψυξη στις ενδεικνυόμενες θερμοκρασίες και μάθετε να αποθηκεύετε τα τρόφιμα στις κατάλληλες θέσεις μέσα στο ψυγείο.

·         Μάθετε να τα κάνετε κομπόστ στο σπίτι από τα διατροφικά απορρίμματα  ή δείτε αν υπάρχει υπηρεσία κομποστοποίησης στην περιοχή σας.

·         Δωρίστε τα τρόφιμα που ξέρετε ότι δεν θα μπορέσετε να καταναλώσετε μέσα στη χρονιά.

·         Αν έχετε αρκετές τροφές που λήγουν ταυτόχρονα, δοκιμάστε να τις προσθέσετε σε συνταγές που  προσαρμόζονται εύκολα όπως σαλάτες, σούπες, ζυμαρικά και φαγητά κατσαρόλας.

·         Αγοράζετε φρούτα και λαχανικά που μπορεί να μην έχουν τέλεια όψη και καταλήγουν στα σκουπίδια, απλά και μόνο γιατί τυχαίνει να είναι μικρότερα σε μέγεθος, να έχουν περίεργο σχήμα ή το χρώμα τους να μην είναι ακριβώς αυτό που φαντάζεστε, ενώ είναι απολύτως ασφαλή.  

·         Αποθηκεύστε καλύτερα τα τρόφιμα μετά το άνοιγμα της συσκευασίας τους, σε αεροστεγείς σακούλες ή δοχεία ώστε να  διατηρούνται περισσότερο.

·         Μην πετάτε τα πολύ ώριμα φρούτα και λαχανικά. Χρησιμοποιήστε τα για να φτιάξετε χυμούς, smoothies, σούπες ή σάλτσες. Φτιάξτε μαρμελάδες, γλυκά του κουταλιού, σάλτσες ή πίκλες με τα φρούτα και λαχανικά που περισσεύουν και βάλτε τα σε αποστειρωμένα βάζα που θα τα διατηρήσουν .

·         Πριν σερβιριστείτε, σκεφτείτε πόσο πραγματικά πεινάτε και βάλτε στο πιάτο σας την ανάλογη ποσότητα  φαγητού. Δεν υπάρχει λόγος ούτε να παρατρώτε απλά και μόνο επειδή είναι στο πιάτο σας, ούτε να πετάτε το φαγητό που τελικά είναι παραπάνω από όσο μπορείτε να φάτε. 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου